Pilates

Durata clasa: 50 min.
Nivel: mediu
Obiectivul clasei: tonifierea musculaturii profunde, controlul respiratiei

Program: Luni si Miercuri-ora 19:00

Arta mișcărilor controlate , care ar trebui să arate și să se simtă ca un antrenament ( nu o terapie ), atunci când se manifestă în mod corespunzător. Dacă e practicat cu consecvență, Pilates imbunatateste flexibilitatea , construiește putere si dezvolta un control si rezistenta in tot organismul uman . Se pune accentul pe aliniament , respirație , dezvoltarea unui centru de putere puternic și îmbunătățirea coordonării și echilibrului . Sistemul Pilates ” permite diferite exerciții pentru a fi modificate în intervalul de dificultate de la incepator la avansat sau la orice alt nivel , și , de asemenea, în ceea ce privește instructorul și obiectivele și / sau limitările specifice practicantului . Intensitatea poate fi crescută în timp, astfel incat corpului sa se adapteaze la exerciții.
Sunt șase principii originale Pilates : concentrare, control, centru, fluiditate a miscarii, precizie și respirație.

Concentrare
Pilates cere un focus intens:
“Trebuie să te concentrezi pe ceea ce faci tot timpul și trebuie să te concentrezi pe intregul corp pentru miscari line..”. Acest lucru nu este ușor, dar în Pilates modul în care exercițiile sunt efectuate este mai important decât exercițiile în sine.

Control
“Contrology” a fost numele preferat al lui Joseph Pilates pentru metoda sa, și a fost bazat pe ideea controlului muscular. Nimic nu este intamplator in metoda Pilates. Motivul pentru care trebuie să te concentrezi atât de bine este controlul pe care trebuie sa-l ai in fiecare aspect al fiecarui moment. Toate exercitiile sunt efectuate cu un control, muschii de lucru pentru a ridica împotriva gravitației și rezistența arcurilor și, prin urmare, controlul mișcării corpului.”Mintea face miscarea”. Pilates inseamna coordonarea complete a corpului, a mintii si a spiritului.

Centrarea
Powerhouse “Cordonul de forta”. Conform lui Joseph Pilates,”cordonul de forta”este esential pentru toate exercitiile. Acest “cordon”este alcatuit din trei zone principale:spate, abdomen si fese. Partea superioara a spatelui poate fi o zona majora de incordare, dar cand veti invata sa va miscati bratele (de la mijlocul spatelui in loc de umeri), aceasta incordare va disparea. Aproape fiecare exercitiu incepe cu aducerea lina a ombilicului catre coloana vertebrala (retragerea abdomenului). Acest lucru va intareste muschii abdominali transversi astfel incat-eventual, va veti redobandi abdomenul plat.

Miscari in valuri
Pilates are drept scop o eleganta in mișcare, creând flux prin utilizarea de tranziții corespunzătoare. Odată ce aveti o precizie in miscare, exercițiile sunt destinate să curgă unele dupa altele pentru a construi puterea și rezistența. Cu alte cuvinte, tehnica Pilates afirmă că energia fizică exercitată de centru ar trebui să coordoneze mișcările extremităților.

Precizie
Precizia este esențială pentru Pilates: “Sa te concentrezi pe mișcările corecte de fiecare dată când le executi, ca să nu le faci în mod necorespunzător și, prin urmare, sa nu pierzi toate avantajele vitale ale valorilor lor”. Pune accentul pe o mișcare precisă și perfectă. Mai bine putin si corect decat mult si necontrolat.

Respiratia
Respiratia este importanta in metoda Pilates. Exista doua exercitii de respiratie in etapa de incalzire pentru a va aigura ca respirati corect si, chiar daca dumneavoastra considerati acest lucru de la sine inteles, ele chiar va ajuta sa respirati mai adanc, mai ritmic, la capacitatea dumneavoastra maxima. Celalalt lucru important este sa va amintiti cand sa respirati: in exercitiile Pilates trebuie sa expirati pe efortul maxim. Acest lucru va va ajuta sa va relaxati in timpul unei miscari. Daca inspirati in timpul efortului unui exercitiu va veti tensiona automat.

Precautii
Siguranța este întotdeauna implicata în fiecare aspect al programului de antrenament Pilates; Prin urmare, există măsuri de precauție, modificări și protocoale dezvoltate in zeci de ani în cunoașterea Pilates in sine, pe care un instructor Pilates calificat ar trebui să le știe și să le urmeze, atunci când lucrează cu oameni in anumite condiții, de exemplu, în timpul sarcinii, dupa nastere, sau cu probleme specifice.

pilates

pilatespilates